با قدمت ترین معابد پکن با ظاهری زیبا
با قدمت ترین معابد پکن با ظاهری زیبا

با قدمت ترین معابد پکن با ظاهری زیبا


پکن یکی از مراکز اصلی پینی ها برای عبادته و برای همین هم معابد زیادی تو این شهر ساخته شده که البته بهترین معبد چین هم تو این شهر قرار داره..کلا چینی ها خیلی به اعتقاداتشون اهمیت میدن و برای همین هم احترم به این معابد براشون خیلی مهمه و اگه شما با تور چین همراه شدین حواستون حسابی جمع باشه که بهشون بی احترامی نکنین تو این پست بهترین معابد پکن با صدها سال قدمت و زیبایی را براتون معرفی میکنم پس با ما همراه باشین.



1. معبد بهشت (Temple of Heaven)

معبد بهشت که تو جنوب پکن قرار گرفته و بعد از گذشت 5 قرن هنوز هم یکی از مقدس ترین مکان ها برای مردم این کشور پهناوره و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر هم به شمار میره.اگه بتونین صبح زود به این معبد برین مردم چین رو در حال ورزش کردن مخصوصا تمرین کونگ فو میبینین که با چه شور و هیجانی اینکار رو میکنن.در اطراف این معبد درختانی با بیش از 600 سال رو میتونین ببینین برای همینه که به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پکن انتخاب شده.




2. معبد لاما (Lama Temple)

این معبد با تاریخ 300 ساله یکی از مراکز اصلی چینی ها برای عبادت به شمار میره و ا معماری سنتی خوشگلش شما رو کاملا به خودش جذب میکنه.اگه اونجا گشنتون بشه اصلا نگران نباشین چون تو باغ کنار این معبد یه رستوران فوق العاده اینجا هست که میتونین غذاهای خوشمزه ای بخورین.



3. معبد تانژه سی (Tanzhesi Temple)

قدیمی ترین معبد پکن تانژه سی نام داره که قدمتش به قبل از ساخته شدن شهر پکن بر میگرده و برای مردم اهمیت ویژه ای داره.منظره زیبایی که اطراف این معبد قرار داره شبیه پارک شده و گیاهای معطری که اینجا هست هوا رو خوشبو کرده.دریاچه اژدها هم در کنار معبد تاژه سی قرار گرفته..




4. معبد ابر سفید تائوئیست (White Cloud Taoist Temple)

این معبد بزرگ و قدیمی 30 تا راهب داره که همشون تو این معبد زندگی میکنن و به بهترین شکل هم از گردشگرا استقبال میکنن.این معبد یه نمایشگاهم داره که اگه بخواین میتونین ازش بازدید کنین و کلی عکس یادگاری بگیرین.

 

 



5. معبد خورشید (The Temple of the Sun)

معبد 500 ساله خورشید فقط 50 ساله که برای بازدید عموم قرار گرفته و شما میتونین اون رو ببینین.معبدی با مساحت 4700 متر مربع که نصف زمینش رو تبدیل به پارک کردن و نمای خیلی خوشگلی ساختن تا علاقه مندا بیشتر بتونن لذت ببرن و یه تفریحیم بکننniceبرای همینه که به عنوان یکی از بهترین معابد پکن انتخاب شده.





6. معبد جیئتای (Jietai Temple)

این معبد تو 25 کیلومتری پکن و بالای کوه قرار گرفته که اگه شما میخواین به این معبد برین یا باید با اسب و الاغ سفر کنین یا اینکه یه کوه نوردی فوق العاده رو تجربه کنین چون مناظر فوق العاده کوه حس خیلی خوبی به آدم میده و وقتی به این معبد میرسین حسابی از خودتون راضی هستین که یه همپین جای بکری رو انتخاب کردین.



7. معبد فاهای (Fahai Temple)

این معبد سال 1439 ساخته شده و مجسمه هایی که توش وجود داره مال همون دورانه و دست نخورده مونده..نقاشی های خیلی خوشگلی هم روی دیوار این معبد هست که قدمتشون بیشتر از 500 ساله.موزه معبد فاهای هم پر از مجسمه ها و نقاشی های مختلف که همه نشون دهنده ی تاریخ و فرهنگ عظیم مردم چینه.



کلا چینی ها برای معابدشون احترام خیلی زیادی قائلن و مراسمشون رو هم دونه دونه و به موقع انجام میدن که دیدن این مراسمشون خیلی جالبه و پیشنهاد میکنم اونا رو از دست ندین. برای خرید بلیط چین به ما بزنین قول میدم پشیمون نشین.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : سمیه عزیزی